Κάθε χρόνο, εκατοντάδες  νεαροί φοιτητές μόδας εργάζονται ακούραστα για τις πρώτες συλλογές τους, δίνουν το δικό τους στίγμα και φέρνουν μια φρέσκα ματιά σε μια βιομηχανία που κυριαρχείται από θρύλους. Έχουμε ξεχωρίσει πέντε νέους σχεδιαστές γυναικείων ενδυμάτων που θα παρουσιάσουν το έργο τους στην Graduate Fashion Week, γεγονός που συγκεντρώνει τα καλύτερα και λαμπρότερα ταλέντα.

Kate Clark

Πανεπιστήμιο Kingston.

Σε αυτή τη συλλογή, η Κέιτ Κλάρκ επικεντρώνεται στα συναισθήματα της αποχώρησης από την παιδική ηλικία και της εισόδου σε έναν «αναπτυγμένο» κόσμο που φαίνεται να καταρρέει γύρω μας. Η Clark εξερευνά την ιδέα της ιδέας του υπερβολικού παιδιού για το ιδανικό φόρεμα Princess. Αυτό είναι το φόρεμα που δεν θα απογειωθεί το παιδί. Γιατί αυτή; Όπως λέει η Clark: «Με τον κόσμο να πέφτει γύρω μου ένιωσα μια επιστροφή σε κάτι που γνωρίζω και αγαπούσα να είμαι.Ειναι ο μόνος τρόπος για να το αντιμετωπίσει». Το έργο της εμπλουτίζεται με αναμνήσεις τόσο χαρούμενες όσο και λυπημένες. Η Clark υποστηρίζει: «Τα ρούχα είναι κεντημένα με τα παιχνίδια που παίζαμε ως παιδιά και ένα αγαπημένο σκυλί που πέθανε. Η δουλειά μου είναι πολύ προσωπική και πάντα έχει μεγάλες δόσεις φαντασίας. Ποτέ δεν έχω αγαπήσει τον πραγματικό κόσμο. ”

Frankie Dean

Πανεπιστήμιο: Σχολείο Τέχνης του Εδιμβούργου.

Η συλλογή του Frankie Dean διερευνά τον ανθρώπινο μυϊκό τόνο και τις γραμμές που ταξιδεύουν γύρω από το σώμα. Εξετάζει τη μετάβαση μεταξύ της δισδιάστατης γραμμής στην τρισδιάστατη. Ο Dean κάνει πειράματα με γραμμές  sculpt «γύρω» και «μακριά» από την ανθρώπινη μορφή. Η έντονη παρατήρηση της κίνησης και της δομής της σε σιλουέτες επέτρεψε στον Dean να δημιουργήσει ένα μοναδικό καμβά πάνω στον οποίο θα τονίζονται και να διαστρεβλώνονται οι γραμμές  καθώς ταξιδεύουν πάνω στο σώμα. Η χρήση κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων από τον Dean δίνει έμφαση στο σύνθετο σύστημα γραμμών και υφών στο σώμα. Η προσοχή της στη λεπτομέρεια και την καινοτόμο εφαρμογή του τυπωμένου ελαστικού σε πλέγμα προσφέρει μια ξεχωριστή και αξέχαστη «τρίτη διάσταση» στα σχέδιά του ενώ η τεχνική στρωμάτων της δημιουργεί μια γλυπτική ματιά στο έργο του.

Sophie Hampson

Πανεπιστήμιο: Ravensbourne


Η συλλογή της Sophie Hampson «Επιστρέφοντας από τον Κάτω Κόσμο» είναι εμπνευσμένη
από ένα παραδοσιακό φεστιβάλ μεταμφίεσης στη Νότια Αφρική, στο οποίο κοίταξε 
τόσο τις παραδοσιακές όσο και τις σύγχρονες αφρικανικές τελετές.
Το μοναδικό, χειροποίητο ρούχο που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια των τελετών
εμπνέει την Χάμσον και το έργο της να γιορτάζει τις εξατομικευμένες υφές 
και τις λεπτομέρειες που χρησιμοποιούνται στις παρελάσεις τους.

Επιπλέον, η Χάμσον έχει επηρεαστεί από την έρευνά της για τον καρναβαλικό
πολιτισμό της νοτιοδυτικής Γερμανίας. Γοητεύεται από την ιδέα των μυθικών
χαρακτήρων που απελευθερώνονται μέσω των ρούχων. Επιπλέον, η συλλογή της 
επιδιώκει να «συλλάβει» τη μοναδική ατμόσφαιρα που απεικονίζεται σε
φωτογραφίες από το βιβλίο του Phyllis Galembo «Maske» σε συνδυασμό με τα
αποκριάτικα κολάζ της καρδιάς του Joan Miro με ασύμμετρα σχέδια.

Η συλλογή της Χάμσον με τις λεπτομέρειες, τις υφές, τις σιλουέτες
και τη χρήση των χρωμάτων δημιουργεί μια σκοτεινή ποικιλία από «τρομακτικούς 
χαρακτήρες» που είναι απλά μοναδικές.

Alicja Teper

Πανεπιστήμιο: Southampton Solent.


Η συλλογή της Alicja Teper ονομάζεται ‘Catharsis’ – η ελληνική έννοια του καθαρισμού των συναισθημάτων και του φόβου παρά την τέχνη. Επιπλέον, εμπνέεται από την «Ανατομία της ανθρώπινης καταστροφής» του Erich Fromm, στην οποία περιγράφει διαφορετικούς τύπους βίας και καταστροφής. Στο έργο της υπάρχει μια αίσθηση έντασης, φόβου και παραμορφωμένης πραγματικότητας. Η Teper υποστηρίζει ότι αυτή η ανησυχία μπορεί να αντανακλά το άγχος που προκαλείται από την ανατροφή σε μια δυσλειτουργική οικογένεια. Η Teper εμπνέεται επίσης από την κτηνωδία της βικτοριανής αρχιτεκτονικής της πατρίδας της. Η δουλειά της έχει αντίκτυπο στην ολέθρια τρομοκρατία, το έντονο κρύο και τον εκφοβισμό. Η συλλογή «Catharsis» δεν περιορίζεται σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο. Αναφέρει όλα τα συστήματα καταστολής, καταπίεσης και χειραγώγησης. Ισχύει τόσο στην εγχώρια όσο και στην πολιτική.

Maddie Williams

Πανεπιστήμιο: Σχολείο Τέχνης του Εδιμβούργου

Η αφήγηση της συλλογής του Ουίλιαμς φαντάζει μια ομάδα έξι μορφών θεάς που παραμένουν καθαρές και ανεμπόδιστες από τους περιορισμούς της διαφήμισης και της εταιρικής δύναμης. Φορούν για να γιορτάσουν τα σώματα τους με τρόπο που υπαγορεύουν. Η συλλογή της Maddie Williams γιορτάζει τη γυναικεία δύναμη – θέτει ερωτήματα γιατί οι γυναίκες πρέπει να συμμορφώνονται, για παράδειγμα όταν διευρύνουν τους ώμους τους για να φαίνονται ισχυροί. Οι «Θεές» του Ουίλιαμς επιδιώκουν να επιστρέψουν τον κόσμο σε έναν πιο ολιστικό τρόπο ζωής. Το βιολογικό στυλ της συλλογής αντικατοπτρίζει το ιδανικό του να ζει σε αρμονία με τη Γη. Επιδιώκει επίσης να «εξισορροπήσει» τη γυναικεία ενέργεια με το αρσενικό. Η οπτική υπογραφή του William ως σχεδιαστής είναι πολύ διακριτική. Απασχολεί εξαιρετικά δομημένες, υπερβολικές σιλουέτες και τα ρούχα συχνά κατασκευάζονται με υφαντά, καινοτόμα και συχνά ανακυκλωμένα υφάσματα. Η συλλογή αποτελείται από ανακυκλωμένα ή ανανεώσιμα υλικά, όπως ανεπιθύμητα πλαστικά σάκκοι της Royal Mail και είναι χειροποίητα ή διακοσμημένα με το χέρι όπου γίνεται, ανανεώνει αυτά τα «παλιά» κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα. Το φυτικό βαμμένο βρετανικό μαλλί διαθέτει επίσης πολύ για να δημιουργήσει το έργο του Ουίλιαμς.

 

Πάνω από 60 πανεπιστήμια θα είναι στο 22ο Graduate Fashion Week , σε όλη την τετραήμερη εκδήλωση. Φέτος, 26 βραβεία θα δοθούν στους πιο εντυπωσιακούς σπουδαστές σε διαφορετικές κατηγορίες, τόσο διαφορετικές όσο οι φορεσιές και η μόδα. Καλή τύχη σε όλους τους εμπλεκόμενους!