Ο Άγγελος Ανδριώτης, συνιδρυτής με τον Γιώργο Βότση της International Calisthenics Academy, μας γνωρίζει με το αντικείμενο της δουλειάς του και μας εμπνέει να μπούμε και εμείς μέσα στον κόσμο της μέσω της συνέντευξης που παραχώρησε στο περιοδικό μας Bbeautiful.

Άγγελος Ανδριώτης

Γιώργος Βότσης


Τι είναι το είδος της γυμναστικής που αντιπροσωπεύεις?

Το calisthenics θα λέγαμε ότι είναι περισσότερο αναερόβια προπόνηση και βασίζεται σε ασκήσεις που χρησιμοποιούμε κατά βάση το βάρος του σώματος μας. Ύστερα από αρκετά χρόνια ενασχολήσεις μου με τον αθλητισμό γενικότερα και με το calisthenics έφτιαξα ένα σύστημα προπόνησης που βασίζεται σε αυτό τον τρόπο εκγύμνασης. Έτσι μαζί με τον Γιώργο Βότση ιδρύσαμε την international calisthenics academy με στόχο την σωστή προσέγγιση άλλα και τη μετάδοση του calisthenics μιας και ο λίγος σχετικά κόσμος που το γνωρίζει  μέχρι στιγμής, πιστεύει ότι είναι κάτι πάρα πολύ δύσκολο και μόνο για επαγγελματίες αθλητές. Αυτό προκύπτει βασικά διότι το calisthenics έχει λανσαριστεί στην Ελλάδα και γενικά σε όλο τον κόσμο προμοταροντας  μόνο πολύ προχωρημένες ασκήσεις, χωρίς να δείχνουν τις προοδευτικές ασκήσεις που χρειάστηκε να περάσουν πριν φτάσουν σε αυτό το αποτέλεσμα.

 

Πως εμπνεύστηκες αυτού του είδους τη γυμναστική?

Η έμπνευση μου προήλθε πριν 5 με 6 χρόνια από διαφόρους αθλητές calisthenics του εξωτερικού όπως ο Hannibal for King και μεταγενέστερα ο Frank Medrano.

 

 

Είχες κάποια πρότυπα?

Φυσικά και έχω  και θα έλεγα μάλιστα ότι όλα τα άτομα που θαυμάζω και ακολουθώ στα social media δεν είναι όλα από τον χώρο του calisthenics.

Βέβαια όλα αυτοί έχουν κάτι κοινό! Είναι πολύ καλοί χειριστές του σώματος τους και έχουν απίστευτη ισορροπία.

Έτσι θα ξεκινήσω με τον αγαπημένο Dylan Werner της yoga, τον Andrii Bondarenko ο οποίος συμμετέχει στο Cirquedu Soleil, Ido Portal και ο καταπληκτικός Simonster του calisthenics.

Ασχολείσαι πολλά χρόνια?

Ασχολούμαι περίπου 5 χρόνια με το calisthenics εκ των οποίων τα 4, το διδάσκω. Η Καλλισθενική γυμναστική με βοήθησε πάρα πολύ, τόσο στην προσωπική μου όσο και στην επαγγελματική μου ζωή. Γενικά ήμουν άνθρωπος τελειομανής και ανυπόμονος, με αποτέλεσμα πολλές φορές κάποια πράγματα να τα κουράζω και στο τέλος να τα παρατάω. Η καλλισθενική με βοήθησε να βάζω εκτός από μακροπρόθεσμους άλλα και βραχυπρόθεσμους στόχους και να τους πετυχαίνω. Όσο περνούσε ο καιρός και άρχισα να γνωρίζω και να ελέγχω το σώμα μου καλύτερα η αυτοπεποίθηση μου ανέβαινε συνεχώς.

Το γεγονός ότι πριν 4 χρόνια δεν μπορούσα να μείνω ούτε ένα δευτερόλεπτο στην κατακόρυφο καθώς και η ευλυγισία μου, η λειτουργικότητα μου άλλα και η νευρομυϊκή μου δύναμη μέσα σε 3 χρόνια άλλαξε ‘’κατακόρυφα’’ (χάχα), με έκανε να πάρω την απόφαση να δημιουργήσω ένα ασφαλές σύστημα προπόνησης ώστε να μπορεί να ακολουθήσει ο οποιοσδήποτε από τον πιο αρχάριο μέχρι τον πιο προχωρημένο. Ήθελα να βοηθήσω και άλλο κόσμο να αποκτήσει την αυτοπεποίθηση, να μάθει να έχει επιμονή, να πετυχαίνει στόχους καθώς και να αποκτήσει την δύναμη και την λειτουργικότητα  που μπορεί να του προσφέρει το κορμί του.

Άλλωστε όπως είχε πει και ο Σωκράτης, “είναι ντροπή και άδικο για τον ίδιο τον πολίτη να γεράσει, χωρίς ποτέ να κατορθώσει να δει την ομορφιά και τη δύναμη του σώματός του”. Τόνιζε ακόμη ότι ένα καλογυμνασμένο σώμα βοηθά την ψυχή να ανταποκριθεί καλύτερα και στα δικά της σημαντικότερα καθήκοντα, καθώς και να αποκτήσει φρόνηση και εγκράτεια.

Αυτού του είδους η γυμναστική απαιτεί μεγάλη πειθαρχία?

Δεν θέλει ούτε περισσότερη ούτε λιγότερη πειθαρχία από οποιαδήποτε γυμναστική. Απλά όπως οι πολεμικές τέχνες, είναι μια γυμναστική τέχνη που χρειάζεται όταν την κάνεις να είσαι συγκεντρωμένος στην άσκηση.

Ποιος δεν θα μπορούσε να ασχοληθεί με αυτού του είδους γυμναστικής άσκησης?

Υπάρχει η πιθανότητα να προκληθούν ατυχήματα?

Επειδή στις ασκήσεις μας χρησιμοποιούμε, κατά βάση, μόνο το βάρος του σώματος μας με αποτέλεσμα το σώμα μας να ακολουθεί την φυσική του κίνηση και να δουλεύει πολυαρθρικά, οι πιθανότητες τραυματισμού είναι σχεδόν μηδαμινές. Φανταστείτε ότι στο εξωτερικό πολλοί γνώστες του calisthenics χρησιμοποιούν πολλές καλλισθενικές ασκήσεις για την αποκατάσταση τους. Αυτό απευθείας το καθιστά και μια μέθοδο στην οποία μπορούν να ακολουθήσουν όλοι. Απλούστατα, ο κάθε ασκούμενος ακολουθεί την αντίστοιχη προοδευτική άσκηση αναλόγως την μυοσκελετική του άλλα και την φυσική του κατάσταση.

 

Πόσες ώρες την εβδομάδα μπορεί να προπονείται κάποιος?

Δεν υπάρχει κάποιος ακριβώς αριθμός προπονήσεων που πρέπει να κάνει κάνεις διότι αυτό εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες. Τέτοιοι παράγοντες μπορεί να είναι φυσική του κατάσταση, όπως πόσο καιρό έχει να κάνει γυμναστική, ηλικία, στόχοι. Αν μπορούσαμε να πάρουμε ένα μέσο ορό θα λέγαμε 3 φορές την εβδομάδα είναι αρκετά καλά και για έναν αρχάριο αλλά και για έναν προχωρημένο ώστε να αρχίσει να έχει γρήγορα αποτελέσματα.

Στο εξωτερικό έχουν δημιουργηθεί ομοσπονδίες που οργανώνουν επιδείξεις με καλλισθενικές ασκήσεις στα πλαίσια του ποιός θα κάνει τις πιο εντυπωσιακές ασκήσεις και με περισσότερη άνεση. Ωστόσο η δικιά μας φιλοσοφία δεν είναι τόσο ο ανταγωνισμός με άλλους, αλλά περισσότερο το να αγωνιστείς, να ξεπεράσεις αλλά και να ανακαλύψεις τον δικό σου εαυτό.


Για περισσότερες πληροφορίες με το International Calisthenics Academy :

 

calisthenicsacad@gmail.com

 

facebook –  insta  – youtube